Aby prowadzić dom opieki, konieczne jest uzyskanie zezwolenia wojewody, które wydawane jest po spełnieniu określonych wymogów formalnych, sanitarnych i organizacyjnych. Wniosek o zezwolenie musi zawierać szczegółowe informacje dotyczące placówki, a także dokumenty potwierdzające spełnienie standardów opieki i bezpieczeństwa.
Przed wydaniem zezwolenia pracownicy urzędu wojewódzkiego przeprowadzają oględziny budynku, oceniając jego zgodność z wymaganiami. Pierwsze zezwolenie wydawane jest na rok, jako okres próbny, po którym wojewoda ocenia, czy placówka spełnia standardy i może otrzymać zezwolenie na czas nieokreślony.
Zezwolenie może zostać cofnięte, jeśli dom opieki nie spełnia standardów lub nie realizuje zaleceń pokontrolnych. W przypadku stwierdzonych nieprawidłowości wojewoda może wyznaczyć termin na ich usunięcie, a jeśli nie zostaną one poprawione, placówka zostaje wykreślona z rejestru domów opieki.
Jeśli poszukujesz kompleksowych informacji w zakresie:
wypróbuj serwis Opieka Senioralna bezpłatnie!
Ukończyła aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji oraz studiów podyplomowych „Prawa gospodarczego i handlowego" Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Uczestniczka studiów podyplomowych „Prawa medycznego i bioetyki" organizowanych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Kierownik działu prawnego w Centrum Nowoczesnej Rehabilitacji i Opieki TriVita, właściciel PCC Legal.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a
03-918 Warszawa